-->

İÇERİKTEN SEÇMELER

# # # # # # # # # # # #

2017 TYT AYT KPSS ALES DGS [MAT-GEO] KONULARI

No

  MATEMATİK

KONULAR [SINIF]

       BAŞLIK   ALT BAŞLIK

KONU  VİDEO PDF İÇERİK

TAK

TİK

KPSS ALES DGS ORT.

YGS LYS SORU ORT

1

 

Temel Kavramlar ve işlem yeteneği [8-9]

 
1- Sayı kümeleri       Doğal-Tam-Reel Kaynak Oku

KPSS(3) ALES(3) DGS(4)

YGS(3) LYS(3)
2- Sayı türleri  Poz-Neg/Tek-Çift Asal Kaynak Oku
3- Ardışık sayılar  Ardışık Sayı, toplam Kaynak Oku
4- Özel sayılar-Faktoriyel  Özel Sayılar, Faktoriyel Kaynak Oku
2

Sayı Basamakları [8]

1- Basamak kavramı  Sayı Basamakları Kaynak Oku KPSS(1)  ALES(<1) DGS(2) YGS(>1) LYS(<1)
2- Çözümleme  Sayı Basamakları Kaynak Oku
3

Bölme- Bölünebilme Kuralları [8-11]

1- Doğal Sayılarda Bölme  Bölme Algoritması Kaynak Oku KPSS(<1)  ALES(1) DGS(1) YGS(1) LYS(<1)
2- Bölünebilme Kuralları  Bölünebilme Kuralları Kaynak Oku
4

EBOB- EKOK Öklid Alg. [8-11]

1- Asal Çarpanlara Ayır.

 Tam bölen sayıları Kaynak Oku KPSS(<1)  ALES(1) DGS(2) YGS(1) LYS(1)
2- Ebob-Ekok Özellikleri  EBOB-EKOK Öklid Kaynak Oku
3- Ebob-ekok Problemleri  EBOB-EKOK Problem Kaynak Oku
5

Rasyonel ve Ondalıklı Sayılar [8-9]

1- Rasyonel Sayılar  Rasyonel Sayılar Kaynak Oku KPSS(2)  ALES(3) DGS(>2) YGS(>1) LYS(<1)
2- Ondalıklı Sayılar  Ondalık Sayılar Kaynak Oku
6

Birinci Dereceden Denklemler [9]

1- Bir bilinm. 1.der Denk.  ax+b=c tipi denk. Kaynak Oku KPSS(<1)  ALES(<1) DGS(2) YGS (1) LYS(<1)
2- İki bilinm. 1.der Denk.  ax+b=c ve dx+f=h Kaynak Oku
7

Sıralama ve Basit Eşitsizlikler [9]

1- Sıralama ve Ö. Aralık  Sıralama ve Özel Aralık Kaynak Oku KPSS(<1) ALES(2) DGS(2) YGS (1) LYS(1)
2- Basit eşitsizlik  Basit eşitsizlikler Kaynak Oku
8

Mutlak Değer [9]

1- Mutlak değer Özellikler

 Mutlak D. kurallar Kaynak Oku KPSS(1)  ALES(<1) DGS(1) YGS (1) LYS(<1)
2- Mutlak değ. Denklem  Mutlak D. Denklem Kaynak Oku
9

Üslü İfadeler [9]

1- Üslü Sayılar

 Üslü S. Özellikler Kaynak Oku KPSS(1)  ALES(2) DGS(3) YGS (2) LYS(1)
2- Üslü Denklemler  Üslü Denklemler Kaynak Oku
10

Köklü İfadeler [9]

1- Köklü Say. Özellikler

 Köklü S. Özellikler Kaynak Oku KPSS(1)  ALES(1) DGS(>1) YGS(1) LYS(1)

2- Köklü Denklemler

 Köklü S. Denklemler Kaynak Oku
11

Oran - Orantı [9]

1- Oran-Orantı

 Oran Kaynak Oku KPSS(<1)  ALES(<1) DGS(>1) YGS (2) LYS(1)
2- Orantı Çeşitleri  Orantı Ç. Kaynak Oku

3- Ortalamalar

 Ortalamalar Kaynak Oku
12

Problemler

[8-9]
1- Sayı Problemleri  Sayı Problemleri Kaynak Oku KPSS(6)  ALES(11) DGS(>6) YGS (4)

2- Kesir Problemleri

 Kesir Problemleri Kaynak Oku YGS (1)
3- Yaş Problemleri  Yaş Problemleri Kaynak Oku YGS(<1)
4- İşçi-Havuz Problemleri  İşçi-Havuz Problemler Kaynak Oku YGS(<1)
5- Hareket Problemleri  Hız Problemleri Kaynak Oku YGS (1)
6- Yüzde-Kar Zarar Prob.  Yüzde Problemleri Kaynak Oku YGS (1)
7- Faiz Problemleri  Faiz Problemleri Kaynak Oku YGS(<1)
8- Karışım Problemleri  Karışım Problemleri Kaynak Oku YGS (1)
9- Akıl Yürütme Prob. Sıradışı Muhakeme Prob. Kaynak Oku --- YGS (3)
10- Grafik- Tablo Prob. Kpss-Ales-Dgs tarzı Prob. Kaynak Oku KPSS(3)  ALES(13) DGS(-) ---
11- Sayısal Mantık Prob.  Kpss-Ales-Dgs tarzı Prob. Kaynak Oku KPSS(3)  ALES( ) DGS(16) ---
13

Kümeler

[9]
1- Küme çeşitleri -Alt K.  Küme çeşitleri -Alt K. Kaynak Oku KPSS(1)  ALES(1) DGS(2) YGS(>1) LYS(>1)
2- Kümelerde İşlemler  Kesişim, Birleşim, Fark Kaynak Oku
3- Küme Problemleri  Küme Problemleri Kaynak Oku
4- Kartezyen Çarpım  Kartezyen Çarpım Kaynak Oku  
14

Fonksiyonlar

[9-10]

ÖTF - İşlem (kpss)

1- Fonksiyon Kavramı [9]  Tanım-görüntü vb. Kaynak Oku KPSS(1)   DGS(2) YGS (2) LYS(2)
2- Fonksiyon Çeşitleri [9]  Sabit, İçine, Örten vb. Kaynak Oku
3- Bileşke ve Ters F. [10]  Bileşke ve Ters Kaynak Oku
4- Fonksiyon Grafik [9]  Fonk. Grafik yorum Kaynak Oku

5- Fonksiyon Simetri [10]

 Yansıma Dön. Tek-çift Kaynak Oku  
6- Parçalı-Mutlak dğ. F. [9] Özel Fonk ÖTF-Grafik Kaynak Oku   LYS(<1)
7- İşlem (KPSS-ALES-DGS) !  Müfredattan kaldırıldı! Kaynak Oku KPSS(1)  ALES(1) DGS(1) LYS(<1)
15

Veri, İstatistik ve Grafikleri [9]

1- İstatistik ve Grafik

 İstatistik ve Grafik Kaynak Oku   YGS(<1) LYS(?)
2- İstatistik Yöntemleri  Dağılım, Yayılım vb. Kaynak Oku
16

Sayma ve Permütasyon

[10]
1- Saymanın T. Prensip [10]  Çarpım ve Toplam Kaynak Oku KPSS(<1)  ALES(<1) DGS(1) YGS(<1) LYS(1)

2- Permütasyon [10]

 Permütasyon-1 Kaynak Oku
3- Dönel ve Tekrarlı P. [12]  Permütasyon-2 Kaynak Oku LYS(<1)
17

Kombinasyon

1- Kombinasyon I [10]  Seçme Komb. Kaynak Oku KPSS(<1)  ALES(?) DGS(1) YGS(1) LYS(1)
2- Kombinasyon II [10]  Komb. Şekil Soruları Kaynak Oku
18

Binom A. [9]

1- Binom

 Binom açılımları Kaynak Oku  
19

Olasılık [9-10-12]

1. Olasılık [9]  Basit O. Para,zar,per vb Kaynak Oku KPSS(<1)  ALES(<1) DGS(1) YGS(<1) LYS(1 )
2. Olasılık [10]  Bağımlı-bağımsız O. Kaynak Oku
3. Olasılık  [12]  koşullu O. Deneysel O Kaynak Oku
20

Polinomlar [10]

1- Polinomlar  Tanım,eşitlik, çeşitler Kaynak Oku   YGS(?)  LYS(2?)
2- Polinomlar  Dört işlem, sembolize Kaynak Oku
3- Polinomlar  Bölüm-kalan ilişkisi Kaynak Oku
21

Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme [10]

1- Çarpanlara Ayırma  Ortak Parant/ iki terimli Kaynak Oku KPSS(3)  ALES(2) DGS(2) YGS(>1) LYS(>1)
2- Çarpanlara Ayırma  Üç terimli/tam kare Kaynak Oku
3- Çarpanlara Ayırma  Özdeşlikler /Binom Kaynak Oku
22

İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler [10]

1- Denklemlerin Kökleri

 Diskriminant, Kök bulma Kaynak Oku   YGS(?)  LYS(3)
2- Kök-Katsayı İlişkisi  Kökler ile Katsayı ilişkisi Kaynak Oku
3- Karmaşık Sayılar  İ kavramı, sanal kök Kaynak Oku
4- Kök ile Denklem bulma  Kökleri bilinen denk. Kaynak Oku
23

Parabol [10]

1- Parabol  Tanım, özellik, grafik Kaynak Oku   YGS (?) LYS(1)
2- Parabol  Doğru/parabol ilişkisi Kaynak Oku
24

Mantık [11]

1- Mantık  Önermeler ve Bileşik Ö Kaynak Oku   LYS (?)
2- Mantık  Açık Ö./İspat Teknikleri Kaynak Oku
25

Modüler Aritmetik [11]

1- Modüler Aritmetik  Mod. Özellikler Kaynak Oku KPSS(<1)   DGS(1) LYS (?)
2- Modüler Aritmetik  Modüler İşlem- prob. Kaynak Oku
26

Denklem ve Eşitsizlik Sistemleri [11]

1- Denklem ve Sistemleri  Doğrusal Denklem Sist. Kaynak Oku   LYS(1?)
2- Denklem ve Sistemleri  2. Der.Dönüşt. Denklem Kaynak Oku
1- Eşitsizlik ve Sistemleri  2. Der 1 Bil. Eşitsizlikler Kaynak Oku   LYS(1?)
2- Eşitsizlik ve Sistemleri  Eşitsizlik ve Kökler Kaynak Oku
3- Eşitsizlik ve Sistemleri  2. Der.1 Bil. Eşitsizlik Sist. Kaynak Oku
27

Logaritma [11]

1- Logaritma  Üstel Fonk ve log. özl. Kaynak Oku   LYS(2)
2- Logaritma  Logaritma Fonksiyonu Kaynak Oku
3- Logaritma  Üstel-Log. Denk/Eşitsizlik Kaynak Oku
28

Diziler [11]

1- Diziler  Dizi Çeşitleri-Özellikler Kaynak Oku   LYS(>2)
2- Diziler  Aritmetik Geometrik D. Kaynak Oku
3- Seriler ve Toplam sem.  Seriler ve Toplam Semb Kaynak Oku
29

Türev [12]

1- Türev  Limit tanımı ve Kaynak Oku   LYS(>7)
2- Türev  Limit özellikler Kaynak Oku
3- Türev  Limit ve Süreklilik Kaynak Oku
4- Türev  Türev tanım-gösterim Kaynak Oku
5- Türev  Türev Formülleri-1 Kaynak Oku
6- Türev  Türev Formülleri-2 Kaynak Oku
7- Türev  Türev Geo. Uygulama Kaynak Oku
8- Türev  1. Türev Art-Azalan-Fizik Kaynak Oku
9- Türev  1. Türev max-min-ext Kaynak Oku
10- Türev  2. Türev dönüm bükey Kaynak Oku
11- Türev  Türev grafik çizimi Kaynak Oku
30

İntegral [12]

1- İntegral  İntegral Tanım-Özellik Kaynak Oku   LYS(6)
2- İntegral  İntegral Formülleri Kaynak Oku
3- İntegral  İntegral Değişken değ. Kaynak Oku
4- İntegral  İntegral yöntem(kısmi) Kaynak Oku
5- İntegral  Belirli İntegral Kaynak Oku
6- İntegral  İntegral Uygulama-1 Kaynak Oku
7- İntegral  İntegral Uygulama-2 Kaynak Oku
No

 GEOMETRİ

KONULAR

       BAŞLIK   ALT BAŞLIK

KONU  VİDEO PDF İÇERİK

TAK

TİK

KPSS ALES DGS ORT.

YGS LYS SORU ORT

1

 Temel K.-D.Açılar [8-9]

 Geo. kavramlar ve Açı Doğruda açı Kaynak Oku KPSS(<1)  ALES(<1) DGS(<1) YGS(<1)LYS(<1)
2 

Üçgenler, Üçgende Açılar, Bağıntılar, Alan ve Benzerlik [9]

 

1-Üçgende Açı Üçgende Açı Kaynak Oku KPSS(1) ALES(1) DGS(>2) YGS(1) LYS(5)
2-Üçgende Bağıntılar Açı/Kenar ortay-bağıntı Kaynak Oku
3-Dik Üçgen Dik Üçgen ve trig. bağ. Kaynak Oku
4-İkizkenar Üçgen İkizkenar Üçgen Kaynak Oku
5- Eşkenar Üçgen Eşkenar Üçgen Kaynak Oku
6- Üçgende Alan Üçgende Alan Kaynak Oku
7-Temel Orantı Eş üçgen benzerlik Kaynak Oku KPSS(<1)  ALES(<1) DGS(>2) YGS(<1) LYS(<1)
8-Benzerlik Teoremleri thales vb. Kaynak Oku
9-Benzerlikde Alan benzerlikle alan bulma Kaynak Oku   LYS (<1)
3

Çokgenler ve Dörtgenler [10]

1-Çokgenler   Kaynak Oku KPSS(1)  ALES(1) DGS(3) YGS(>3) LYS(10)
2-Yamuk   Kaynak Oku
3-Paralel/Eşkenar Dörtgen   Kaynak Oku
4-Dikdörtgen - Kare   Kaynak Oku
5-Deltoid   Kaynak Oku   LYS (?)
4 Çember- Daire [10] 1-Çemberde Açı   Kaynak Oku KPSS(1)  ALES(<1) DGS(>2) YGS(>1) LYS(5)
2-Çemberde Uzunluk   Kaynak Oku
3-Dairenin Alanı   Kaynak Oku
5

Katı Cisimler [10]

1-Uzay Geometri   Kaynak Oku   LYS(?)
2-Prizmalar [10-12] dikdört. prizması=12.sınıf Kaynak Oku ALES(<1) DGS(1) YGS(2) LYS(4)
3-Silindir   Kaynak Oku
4-Piramit   Kaynak Oku
5-Koni ve Küre   Kaynak Oku
6  

Analitik Geo.-I [10-11]

 

1-Noktanın Analitiği   Kaynak Oku KPSS(1)  ALES(1) DGS(1) YGS(2) LYS(4)
2-Doğrunun Analitiği Eğimi, Denklemi, Grafiği Kaynak Oku
3-Dönüşüm Yansıma [11]  Matematiğe alındı Kaynak Oku   YGS(?)
Analitik Geo.-II [9-12] 4-Çemberin Analitiği [12]   Kaynak Oku   LYS(1)
5-Koniklerin Analitiği [12]   Kaynak Oku   LYS(<1)
6-Vektörler [9-12]   Kaynak Oku   LYS(2)
7-Uzayda Doğru ve Düzlem Denklemleri [12]   Kaynak Oku   LYS (1)
7

Trigonometrİ [9-11]

 1-Trigonometri-I [9]  Dik üçgende Trig. [geo] Kaynak Oku   LYS(3)
 2-Trigonometri-II [11]  Toplam fark,yarım, dön. Kaynak Oku  
 3-Trigonometri-III [11]  Trigonometrik Denklem Kaynak Oku  
               
Not-1: Soru Ortalamaları için [(<1)= 1 den az, nadiren sorulur, (>2)= 2 den fazla olarak kullanılmıştır]Ortalamalar yaklaşık değerlerdir, bazı sınavlarda hiç soru gelmeyebileceği unutulmamalıdır.              Not-2: Linkler altı çizgili şekilde verilmiştir.
Blogger tarafından desteklenmektedir.

REFERANS SİTELER

Öne Çıkan Yayın

5,6,7,8. Sınıflar Matematik Dersinde Nasıl Başarılı Olabilir?

5,6,7 ve 8. Sınıf Matematik Konuları Nelerdir, Nasıl Başarılı Olunur?  5, 6, 7, 8. sınıf matematik konuları benzer başlıklar içerse de döne...

» » DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİ


BİLALİBR Ocak 08, 2017 0

DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİ

Etkili ders çalışma teknikleri
Öğrenmede iyi sonuç almanın yolu, çok çalışmak değil etkin ve yeterli çalışmaktır. Etkili çalışma sistemi, görsel işitsel veya dokunsal sistemlerden hangisine sahip olursa olsun her öğrencinin mutlaka yapmak zorunda olduğu stratejileri içermektedir. Başarılı öğrencilerin en önemli başarı sırları işte bunlardır:


Etkin dinle: Dersi derste hallet. Etkin dinlemek demek, konsantre olarak dinlemek demektir.



Derse güçlü bir şekilde odaklanmak için aşağıdaki pratik önerileri uygulayın.

a Hangi dersi görüyorsanız, “Şimdi fizik dersini dinliyorum, şimdi Türkçe dinliyorum” diye telkinde bulunun. Çünkü daha iyi konsantre olmak için zihninizi şimdiye getirmeniz gerekir.

b- Ders esnasında önemli yerlerin altını çizin ve en önemli bilgileri not edin. Not almak zihnin dağılmasını önler.
c- Sırada dik oturun ve öğretmen ile göz teması kurun. Söylediklerine dikkatinizi verin. Öğretmenle göz teması kurarsanız zihniniz  öğretmenin söylediklerine daha çok odaklanır. Göz teması iletişiminizin kopmasını önler.

Eve gidince önce dinlenin. Dinlenmeden yapılan çalışmalarda sık sık konudan kopmalar meydana gelir. Konsantrasyonunuz çabuk bozulur. Aç iseniz midenizi tıka basa doldurmadan yemek yiyin.

Saat kaç ile kaç arasında çalışacağınızı ve neler yapacağınızı  önceden belirleyin.

Özellikle ders çalışma sorunu olan öğrenciler bu uygulamayı bir gün öncesinde uyumadan önce yaparlarsa ertesi gün daha kolay ders çalışırlar. Yani bir gün öncesinde uyumadan önce “Yarın akşam saat 7, 10 arasında ders çalışacağım” diye zihninizde belirlerseniz ve aynı düşünceyi ertesi gün sabah ve okul çıkışında da tekrarlarsanız zihninizi saat 7, 10 arasında ders çalışmaya bloke edersiniz. Çünkü zihninizde neyi tekrar ederseniz kendinizi o yönde yönlendirirsiniz. Aynı uygulamayı maç seyretmek ya da dizi izlemek için yapmıyor muyuz?

Şampiyonların anahtarı: Tekrar. Günlük tekrar yoksa başarı da yoktur.

Başarılı bütün öğrencilerin ortak olarak yaptıkları en önemli çalışma günlük tekrardır. Tekrar, öğrenilen bilginin pekiştirilmesini ve uzun hafızaya atılmasını sağlar. Tekrar edilmeyen bilgi, su üstüne yazı yazmak gibidir. Bununla birlikte  bir bilgiyi ilişkilendirme yapmadan papağan gibi tekrar etmek de etkisiz bir öğrenmedir. Özellikle yeni öğrendiğiniz bir bilgiyi uykudan önce yani o gün içerisinde tekrar etmezseniz  %50"sini unutursunuz. Bir hafta içerisinde tekrar etmezseniz % 70"ni unutursunuz. Geriye gördüğünüz gibi çok az bilgi kalıyor ki bu kadarcık bilgiyle hiçbir başarı elde edilmez.

Günlük tekrarın yanında haftalık ve aylık tekrarlar da başarınızı zirveye çıkartır.

Konu tekrarı yaparken önemli bilgilerin altını çizin ve en önemli bilgileri karalama şeklinde hızlı not alın. Ayrıca  mümkünse içinizden veya dışınızdan tekrar edin. Ya da konuyu bir arkadaşınıza anlatın. Böylelikle bilgiyi hem görsel hem dokunsal hem de işitsel olarak kaydetmiş olursunuz

Çok yavaş özet çıkardığınızda farkında olmadan sadece “kopyala yapıştır” yapmaya başlarsınız.. Bu durumda, “Şimdi şöyle güzelce özet çıkartayım sonra dönüp bakarım” dersiniz ve öğrenmeyi ertelersiniz. Oysa öğrenmek tetikte olmak demektir. Bu nedenle “şimdi yazıyorum şimdi öğreniyorum” düşüncesiyle çalışmak gerekir.
Ayrıca, çok yavaş yazdığınızda beyninizin çalışma hızı ile yazma hızınız arasındaki sürede boşluk meydana geldiği için bu sürede zihnin başka konulara kayması ve konsantrasyonun bozulması sorunu yaşanır.
Öğrendiğiniz konularla ilgili sorular çözün.
Herhangi bir konuyu anlayıp anlamadığınızı nasıl bilirsiniz?
“Anladığımı hissederim” dediğinizi duyar gibiyim. Ancak bunun yeterli olmadığını belirtmek isterim.
Çünkü, bazı öğrenciler, anlamadığı halde “İşlem tamam taraftara selam der” ve anladığını zannederek dersi geçer. Buna “erken anlama” sorunu denir. Bazı öğrenciler de;  “Off  be bir türlü anlayamıyorum” diyerek tam olarak anladığını hissetmez. Buna da “geç anlama” sorunu denir.
Oysa hissetmek, subjektif bir veridir ve bizi yanıltabilir. Anladığınızın ve öğrendiğinizin gerçek göstergesi sorulardır. Sorularda iyi iseniz anladığınızı hissetmeseniz de öğrenmişsiniz ve anlamışsınız demektir. Sorularda iyi değilseniz anladığınızı hissetseniz de eksiğiniz var demektir.
Bu nedenle mutlaka tekrar eteğiniz konu ile ilgili soru çözmelisiniz. Ne kadar çok soru çözerseniz konuyu o kadar çok zihninizde netleştirirsiniz ve bilginizi kullanılabilir hale getirirsiniz.
Ülkemizde öğrencilerin en büyük sorunlarından biri de çalıştığı bilgiyi tam olarak soruda kullanamamasıdır. Çünkü ezber sistem zihnin analitik ve kritik düşünmesini engeller. Bu nedenle çocuklar bildiği bilginin analizini ve kritiğini yapmakta zorlanırlar. Bu da yaratıcı zekayı öldürür. (Konumuz bu değil ama yeri gelmişken belirtmeden geçemedim)
Ertesi gün göreceğin konulara genel olarak göz at.
Öğrenmeyi harekete geçiren duygu meraktır. Merak duygusu ile öğrenme hem zevkli hem de çok kalıcıdır.  Merak, aynı zamanda dikkati bir noktaya odaklamayı sağlar. Bu çalışma, sadece "hangi konuları göreceğim” diye bir göz atma işlemidir. Detaylı bir çalışma değildir. Bu çalışmanın amacı işlenecek konular hakkında genel bir resme sahip olmaktır.

45 dakikada bir 15 dakika ara 
Ders çalışırken mutlaka her 45 dakikada bir 15 dakika ara verin. Bunun çini bir koronmetre kullanmak çok faydalıdır. Her 45 çalışma süresinin son 4-5 dakikasında o süre içerisinde gördüğünüz konulara, önemli gördüğünüz  yerlere göz atın.
Bu çalışma,  bilgiyi uzun hafızaya atmak açısından çok etkilidir. Aynı zamanda bilgiyi zihninizde daha net görmenizi, konular arasındaki ilişkileri daha iyi kurmanızı kolaylaştırır, genel resmi görmenizi sağlar.
Ara vermek çalışmanın bir parçasıdır.Ara vermeden, kesintisiz, non-stop yapılan bütün çalışmalar verimsizdir.
Çünkü ara vermek, hem odaklanma gücünü artırır hem de öğrenilen bilgileri entegre etmemizi sağlar. Aynı zamanda aralıklı olarak bıkmadan uzun süre çalışmamız için çok etkilidir.  İnsanlar ara vermeden çalıştıklarında belki 3-4 saat çalışabilirler ancak, ara vererek daha uzun soluklu çalışma imkanı elde ederler.
Ayrıca 3-4 saatte, 1 veya 2 saatlik ara vermek de konsantrasyonu artırmak ve bıkmadan çalışmayı sağlamak için çok önemlidir.
Ara verilmeden çalışıldığınızda, bilgileri daha çok karıştırırsınız, iki şıkka indirip yanlışı cevaplandırma oranınız artar. İlk 45 dakikadan sonra zayıf kaydetmeye başlarsınız. Çalıştığınızı zannedersiniz, ama etkisiz öğrenirsiniz.

Dinlenirken dinlen, çalışırken çalış.
İyi dinleme iyi bir çalışmayı getirir. Dinlenirken sadece dinlenin yani zihninizde konu veya soru olmasın, çalışırken de sadece çalışın.

Dinlenirken dinlendirici müzikler dinleyin. Müzikler, mutlaka pozitif müzikler olmalı. Yani depresif müziklerden sigaradan uzak durduğunuz gibi uzak durun. Dinlenme süresinde asla televizyon izlemeyin. Çünkü bir saat televizyon seyretmek iki saat kitap okumak kadar beyni yorar.

Çalışma masanızda değil başka bir yerde dinlenin.
İyi şeyler istemenin anlamı iyi şeyler vermektir

“Ne istiyorum”un karşılığı “ne fedakarlıkta bulunacağım”dır.
Bu nedenle iyi bir başarı için okuldan sonra en az 3 saat çalışmalısınız. Yani 3x45 dak. Bu performansın altındaki çalışmalar, karnelerde düşük not olarak geri döner.

http://www.e-sinav.web.tr/derscalismataktikleri.asp

ALES, KPSS, TYT, AYT, LGS, 9.SINIF, 10. SINIF, 11. SINIF, 12, SINIF, MATEMATİK, GEOMETRİ, KİTAP, AKILLI TAHTA, VİDEO, PDF, GRAFİK, GİF, HESAPLAMALAR, TEST, DENEME, SORU-CEVAP, SORU ÇÖZÜM, ONLİNE, HESAP MAKİNESİ, EKOL HOCA, TEKNOFEM, ŞENOLHOCA, PROBLEMLER, HOCALARA GELDİK, MOTİVASYON, İLGİNÇ MATEMATİK, ÖSYM, ÇIKMIŞ SORULAR, MAT-AKADEMİ, TONGUÇ, ŞİFRELİ MATEMATİK, CEYHUN HOCA
 

«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
This is the last post.

Hiç yorum yok

Leave a Reply

Yorum Kuralları
Yazdığınız yoruma verilen cevapları takip edebilmek için e-posta yolu ile abone olunuz (Follow by Email)